1966 Chevrolet Corvette Stingray 427 Convertible

Strolling around Paul Ricard parking zones I came upon this wonderful classic car: it’s a ’66 corvette sting ray convertible, a true american design icon. This model in particular is a real tire-burner despite its timeless shape: under the hood sits a 427 turbojet engine, a L36 big block with near 400 hp. To testify this property there are some marks on the lateral panels, they’re true vintage automotive anthology. Unfortunately there was no sun to kiss its pristine Mosport Green Metallic original paint but it lokked gorgeous the same.  It was so strange to see it alongside a brand new BMW Z4, almost half-century of motoring evolution beetween them: but no match in terms of charm. The owner probably modified the body beacuse fenders have been widened in order to house bigger wheels. I didn’t get to shoot the interior with its unique vertical layout for the radio and the simmetrical dashboard with the big thin steering wheel. I just hope to cover other Vettes in the future cause they’re just something to see.

Girando per i parcheggi del circuito del Paul Ricard mi sono imbattuto in questo meraviglioso classico: è una corvette stingray convertibile del ’66, una vera icona del design automobilistico americano. Questo modello in particolare è una vera brucia-semafori nonostante la sua linea intramontabile: sotto il cofano bombato trova posto un motore turbo jet 427, ovvero un big block L36 da 7 litri da quasi 400 cavalli. A testimoniarne la presenza ci sono una serie di targhe e simboli sui pannelli della carrozzeria e si possono considerare come una vera antologia del vintage automobilistico. Purtroppo quel giorno non c’era il sole ad esaltare la magnifica vernice originale Mosport Green Metallic ma risultava magnifica ugualmente. Er veramente strano vederla di fianco ad una BMW Z4 nuova fiamammante , quasi mezzo secolo di tecnologia di differenza tra loro: ma nessuna storia in quanto a fascino. Il proprietario ha probabilmente modificato il corpo vettura perchè i passaruota sono stati allargati per poter ospitare pneumatici più grandi. Non sono riuscito a fotografare gli interni con la loro struttura simmetrica inconfondibile con il volante grande e sottile e la peculiarità della radio verticale. Spero di poter trovare altre Corvette da immortalare perchè sono davvero qualcosa da vedere.

#1

#2

#3

#4

#5

#6

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s