Surfing on a rocket

I always dreamt about seing one of those huge, super-long, noisy, cartoonish real dragster in the flesh and as you can see my dream became reality a few days ago. Despite the Top Fuel look could fool you, this machine is a Super Comp dragster and has a slightly less powerful engine but it doesn’t matter, it looks and goes great the same. This cathegory allows teams to make every modify they need, the only limit is the weight – 1000 lbs for 4 and 6 cylinders and 1350 for 8 cylinders.  This incredible vehicle belongs to Sebastien Layoux, a french drag racing driver and it’s painted in the iconic Caterpillar livery. Visually it is more or less a “scale version” of a US Top Fuel dragster: same layout,same proportions, same style. But it’s a little bit smaller,it has a big block v8 engine but it’s normally aspirated and runs on conventional fuel. All these factors together allow this car to reach the 1500 hp mark, instead of the 8000 of its bigger “cousins”. The time on the quarter mile is fixed around 8.90″ for this class but Sebastien’s time goes from high 7″ to low 8″, approximately double the times of Top Fuel: but it’s still a great performance and something really funny to watch. Here you’ve a demonstration of what a Super Comp run is all about. Unfortunately photos can’t give you the real idea of how long and tight this machine is, how big its rear tires are, how much claustrophobic the cockpit is. But i did my best, i can assure you!

Ho sempre sognato di vedere uno di quei giganteschi, lunghissimi, rumorosi dragster stile cartone animato dal vero e come potete vedere il mio sogno è diventato realtà pochi giorni fa. Anche se il look da Top Fuel potrebbe ingannarvi, questo mezzo è in realtà un Super Comp dragster ed ha un motore notevolmente meno potente ma non importa, fa una gran scena e va che è una meraviglia. Questaq categoria consente ai team di effettuare tutte le modifiche che vogliono, l’unico limite è il peso: 1000 libbre per i motori a 4-6 cilindri e 1350 per gli 8 cilindri. Il bellissimo Super Comp di queste immagini appartiene a Sebastien Layoux, un pilota francese di dragster, ed è verniciato nella iconica livrea della Caterpillar. A livello visivo è più o meno una versione in scala di un Top Fuel: stesso layout, stesse proporzioni, stesso stile. Ma è un po’ più piccolo, ha un v8 big block ma è ad aspirazione naturale e gira con combustibile più convenzionale. Tutti questi fattori gli consentono di raggiungere la soglia dei 1500 cavalli, invece degli oltre 8000 di alcuni dei suoi “cugini” più grandi. Il tempo sul quarto di miglio per questa classe è fissato attorno agli 8 secondi e 90 ma i tempi di Sebastien si aggiravano sugli 8 secondi bassi-7 secondi alti, approssimativamente il doppio del tempo impiegato da un Top Fuel: si tratta comunque di una grandissima prestazione e qualcosa di veramente divertente ed eccitante da vedere. Qui avete una dimostrazione di cosa un Super Comp è in grado di fare. Purtroppo le foto non rendono a pieno l’idea di quanto realmente sia lunga e stretta la carrozzeria, quanto enormi siano le gomme posteriori, quanto claustrofobico e semplice sia l’abitacolo. Ma ho cercato di fare del mio meglio, ve lo assicuro!

#1

#2

#3

#4

#5

#6

#7

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s